Outdoor education in Norway - Dr. Heidi Lindsverk & Andre Fritzøe (University of South-Eastern Norway); Laura Pechmann, (FAU Erlangen-Nürnberg)

Outdoor education programmes are widespread in Norway. They draw upon the theories and practices of experiential and environmental education, making use of the local environment of kindergartens and schools to provide real-life educational experiences. The lecture will provide insight into different approaches to planning and implementing outdoor education in Norway. After a short introduction to the foundations of outdoor education, you will gain insight into the practical aspects of this educational programme in everyday school life from a Norwegian student in teacher education. An exchange student from FAU will then report on her experience visiting university courses on outdoor education in Norway, highlighting the differences and similarities compared to teacher education in Bavaria.

08.07.2024, 13:00 - 14:00 Uhr

Zutritt öffentlich
Anmeldung nicht erforderlich
Veranstaltende Zentrum für Lehrkräftebildung und Fachdidaktik, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg